loading...
کارو فناوری مقطع اول متوسطه
آخرین ارسال های انجمن
امیر محمد نصیری بازدید : 228 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

سازمان امنیت ملی امریکا تمام تماسهای موبایلها را از طریق باهاما شنود میکند. معمول پیمانکاران یا خدمات دهندگان فرعی اپراتورهای تله کام امکان دسترسی به شبکه کشورهای خارجی را برای این سازمان فراهم میسازند.

در ماه مارس بعضی از رسانه ها از برنامه کنترلی به نام Mystic خبر دادند که سازمان امنیت ملی امریکا میتواند با ان تمام مکالمات تلفنی یکماهه یک کشور را شنود کند. اکنون اسنادی جدید که توسط ادوارد اسنودن به دست امده اند اطلاعات دقیق و جالبی در مورد این برنامه میدهند.

در واقع ضبط مکالمات توسط یک زیر برنامه از Mystic که “Somalget” نامیده شده انجام میشود و اولین کشوری که امریکا این برنامه را در انجا استفاده کرده باهاما میباشد و از طریق باهاما است که سازمان امنیت ملی تمامی مکالمات موبایلها را شنود میکند. در واقع این مجمع الجزایر با ۳۷۱۰۰۰ جمعیت خود هیچگونه خطر جدی ای برای امنیت ملی ایالات متحده امریکا ندارد اما به دلیل وسعت کمش هدف اصلی برای ازمایشات این برنامه بوده است.

چگونه مامورین مخفی امریکا میتوانند به شبکه تله کام این کشور دست یابند ؟ برخلاف انچه که میتوان تصور کرد, انها از یک فناوری معجزه استفاده نکرده بلکه بر یک سری همکارانی که ماهرانه انتخاب شده اند تکیه میکنند. سازمان امنیت ملی امریکا در باهاما تحت پوشش DEA یعنی سرویس پلیس فدرال مسئول مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر عمل میکند. این سرویس به دلیل عملیات خود دفاتری در بیش از ۸۰ کشور و بخصوص تماسهائی فوق العاده جالب توجه دارد.

در واقع بسیار پیش میاید که DEA از کشورهای خارجی درخواست شنودهائی قانونی در چهارچوب تحقیقاتی بین المللی را بنماید. با این درخواستها در اکثر مواقع موافقت میشود. این درخواستها بقدری از اپراتورها میشود که انها پلاتفرمی مخصوص برای اینترسپتهائی قانونی ساخته اند. به گزارش ترفندستان, به نقل از زرو ان نت,اما این ساختارها معمولا توسط شرکتهای خدماتی ثالث اداره میشوند و سازمان امنیت ملی امریکا با نفوذی که دارد از انها استفاده میکند. بدینگونه این سازمان در باهاما موفق به دسترسی به ارتباطات بین ایستگاه های اصلی و سیستم مسیر یابی شبکه های موبایل و در نتیجه تمام ترافیک میشود. کافی است که ساختار Mystic را که این مکالمات را ضبط میکند را بکار برده و انرا تنظیم نمود و کار تمام است.

این روش عمل این مزیت را دارد که بسیار مخفیانه بوده و از رشد اقتصادی در این زمینه نیز استفاده مینماید. گفته میشود که بازار جهانی سرویسهای اینترسپت در امروز ۱۲۸ میلیون دلار است که پیش بینی میشود تا چهار سال دیگر به ۹۷۰ میلیون دلار افزایش یابد و این رشد موقعیتهای بسیار خوبی برای دسترسی به تله کام را برای سازمان امنیت ملی امریکا فراهم میسازد.

فاش ساختن کنترل مکالمات تلفنی در باهاما باعث بحث داغی روی توئیتر بین Glenn Greenwald که یکی از نویسندگان این مقاله است و Jacob Appelbaum که هکری نزدیک به ویکیلیکس میباشد شده است. در واقع روی این سایت توضیح داده شده که مکالمات شنودی دو کشور ضبط میشوند که یکی از انها باهاما میباشد اما نام کشور دیگر به دلیل اینکه ممکن است باعث تولید خشونتها و ازار و اذیت افرادی بیگناه گردد فاش نشده است.

اما Jacob Appelbaum با این موضوع موافق نیست و گفته است که نام ان کشور دیگر نیز باید قید شود چون این یک اصل مهم است. ویکیلیکس فراتر از Jacob Appelbaum رفته و معتقد است که این فاش نساختن نام کشور دیگر “به منزله گروهی نژاد پرست است که گمان میکنند شهروندان کشورهائی که تحت سلطه ایالات متحده امریکا هستند هیچ حقی ندارند”. گروه ویکیلیکس که بوضوح از این موضوع خشمگین بودند نام کشور دیگر که افغانستان میباشد را همانطور که وعده کرده بودند در ظرف ۷۲ ساعت فاش ساختند و این فرضیه اینکه انها نیز حداقل به قسمتی از اسناد ادوارد اسنودن دسترسی دارند را پیش میاورد.

 

کشورهای دیگر مکزیک و نیکاراگوئه و فیلیپین میباشند اما سازمان امنیت ملی امریکا مکالمات این سه کشور را ضبط نمیکند و فقط متا داده ها را گرد میاورد.

در ماه گذشته یک مجله اتریشی توضیح داده بود که حداقل نام دو کشور اروپائی نیز در لیست شنود برنامه Mystic است که احتمالا یکی از انها اتریش میباشد و بدون اینکه توضیحات بیشتری بدهد از کشور فرانسه نیز بعنوان هدفی پتانسیل نام برده بود.

در ماه مارس, واشینگتن پست توضیح داده بود که ضبط مکالمات در اولین کشور در سال ۲۰۱۱ فعال شده بوده است که احتمالا همان باهاما میباشد و سپس پنج کشور دیگر به لیست افزوده شده اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از مدیریت و مطالب جدید سایت رضایت دارید؟
    ویدئوی ما در آپارات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 764
  • کل نظرات : 180
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 189
  • باردید دیروز : 169
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 32,296
  • بازدید کلی : 367,466
  • کدهای اختصاصی

    اسلایدشو

    نمونه سوال هشتم