loading...
کارو فناوری مقطع اول متوسطه
آخرین ارسال های انجمن
امیر محمد نصیری بازدید : 262 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

فلز گالیم  دارای نقطه ذوب 29.76 درجه سانتی گراد است و با حرارت دست ذوب می شود.

Board Image
گالیومعنصر ۳۱ با معادل انگلیسی Gallium نماد: Ga

 

 

امیر محمد نصیری بازدید : 184 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)
دسته بندی اتوماتیک ایمیل ها در Gmail
 
در صورتی که شما نیز همانند بسیاری از کاربران دیگر اینترنت برای بهره گیری از سرویس ایمیل ، Gmail را انتخاب کرده باشید ، ممکن است دوست داشته باشید تا از این پس ایمیل هایی که از جانب فرد یا سایت خاصی که معمولأ به طور روزانه برای شما ایمیل ارسال میکند را برای حفظ نظم سرویس ایمیل خود دسته بندی کنید. بدین شکل که ایمیل از جانب فرد یا سایت به طور اتوماتیک در یک دسته خاص قرار گیرد. در این ترفند قصد دارم به معرفی این روش به طور ساده در Gmail بپردازم.
برای این کار کافی است وارد محیط Gmail شوید.......
 
دسته بندی اتوماتیک ایمیل ها را در ادامه مطلب مطالعه نمایید .لطفا
منبع :کاروفناوری یزد
ALI بازدید : 239 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

ما هر روز از موتور جستجو‌ قوی‌پیکر گوگل استفاده فراوانی می‌بریم. تقریبا بیشتر کاربران از سرویس ایمیل این شرکت بهره می‌گیرند و حدود ۶۵ درصد از کاربران جهانی گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید برخوردار‌ند؛ اما این‌ها تنها تولیدات و ابزارهای این شرکت نیست. بگذارید چند نمونه از بهترین ابزارهای گوگل را که کمتر شناخته شده هستند، به شما معرفی کنیم

بقیه در ادامه مطلب

امیر محمد نصیری بازدید : 339 چهارشنبه 17 دی 1393 نظرات (0)

دلیل نامگذاری مرورگرهای مشهور دنیا را میدانید؟

مرورگرهای اینترنتی در تمامی روز و هر روز هفته فعالند، خواه این مرورگراینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم و یا سفری باشد، با وجود اینکه امروزه مرورگرها یکی از مهمترین نرم افزاری کاربردی هستند، ریشه و دلیل انتخاب نام آنها به فراموشی سپرده شده است.
با توجه به جایگاه مرکزی که این نرم افزارها در زندگی انسان دارند، باید تاریخچه ای نیز در پس ساخت و نامگذاری این نرم افزارها وجود داشته باشد. "مارتین بیبی” توسعه دهنده نرم افزاری در مایکروسافت تاریخچه ای از انتخاب اسامی مرورگرها را گردآوری کرده است. بعضی از آنها نامی آشکار و واضح دارند، مانند اینترنت اکسپلورر. نام این مرورگر به خوبی نشان می دهد که در حال ارائه چه خدماتی است، اما بعضی دیگر از مرورگرها مانند”اپرا” هیچ نشانه ای از خدماتی که ارائه می کنند نداشته و تنها به دلیل زیبا بودن انتخاب شده اند. با استثنا در نظر گرفتن اینترنت اکسپلورر و اوپرا، هیچ یک از اسامی مرورگرهایی که”بیبی” تاریخچه آنها را گرد آوری کرده از شرکت سازنده مرورگرها برگرفته نشده است. برای مثال به نظر نمی آید کسی منشا نام”سفری” (Safari) را بداند، شاید بخشی از نام این مرورگر از نام وبلاگی به نام Surfin برگرفته شده باشد، اما این نام ارتباطی مستقیم با مفهوم جستجو در طبیعت وحشی داشته و به نوعی به مفاهیمی مانند اکتشاف و مسیریابی اشاره ای ضمنی دارد.

● موزیلا
شاید نامشخص ترین نام در این میان نام مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا باشد.”بیبی” داستانی معروف را درباره نامگذاری این مرورگر بیان می کند که بر اساس آن نامگذاری این شرکت و مرورگرش از ترکیب واژه هایی انجام گرفته و هدف نهایی این شرکت بوده است. بر اساس گزارش ZDnet، ترکیب دو عبارت”Mosaic Killer” (نابود کننده مرورگر موزائیک) و Godzilla به معنی قدرتی گودزیلا مانند که می تواند مرورگر موزائیک را نابود سازد، منجر به ابداع نام Mozilla شده است.

● اینترنت اکسپلورر
در سال ۱۹۹۵ داشتن نامی که به افراد ایده ای کلی درباره کارایی یک محصول را بدهد، ایده ای بسیار رایج و محبوب بود. به ویژه که در آن زمان که افراد به تازگی با پدیده ای به نام اینترنت آشنا شده بودند و تلاش داشتند به گونه ای خود را درگیر آن کنند. اکسپلورر (جستجوگر) برای بیان مفهوم آزادی و امکاناتی که به واسطه استفاده از وب برای افراد به وجود می آمد انتخاب شده است و با شعار پیشین شرکت مایکروسافت”هدف امروزت چیست؟” در یک راستا قرار داشت.

● Netscape Navigator
Navigator اولین مرورگر زندگی بسیاری از افراد بود که بر اساس مرورگر موزائیک ساخته شده بود. نام موزائیک نیز به احتمال زیاد از این رو انتخاب شده بود که برای اولین بار امکان نمایش متن و تصویر به صورت همزمان بر روی یک صفحه به وجود آمده بود. Navigator اولین محصول شرکت Netscape پس از زمانی بود که این شرکت نام خود را از”شرکت ارتباطاتی موزائیک” تغییر داد. Navigator (هدایتگر) نیز مانند اینترنت اکسپلورر نامی است که مفهوم آن به عنوان یک مرورگر اینترنتی کاملا واضح است.

● فایرفاکس
بیشتر افراد فراموش کرده اند که فایرفاکس از ابتدا به این نام خوانده نمی شد و در واقع طی گذشت زمان چندین بار دچار تغییر نام شده است. در ابتدا نام آن”فونیکس” بود که به دلیل بروز اختلاف با شرکتی هم نام به”پرنده آتشین” (Firebird) تغییر نام داد. این نام نیز با پروژه ای”منبع باز” هم نام شد، از این رو پس از مشاوره های فراوان با چندین وکیل نام فایرفاکس (نام دیگر پانداهای سرخ است و هیچ ارتباطی با پرنده های افسانه ای ندارد) برای این مرورگر انتخاب شد.

● اپرا
انتخاب اپرا برای نامگذاری یک مرورگر دلایل مختلفی داشته است. مهمترین آن این است که اپرا در همه جای دنیا، ایتالیا، روسیه، فرانسه یک معنی را می دهد. دلیل دیگر این است که اپرا تقریبا در همه جای جهان ریشه های تاریخی دارد و همواره با کیفیت و استانداردهای بالای هنری سر و کار داشته است، برای مثال اپرا یکی از بی حاشیه ترین هنرها در جهان به شمار می رود و تمامی هنرمندان در آن از بالاترین سطوح اجتماعی و اخلاقی برخوردارند، دلیل سوم نیز سرگرم کننده بودن اپرا است.

● کروم
"بیبی” در وبلاگ خود نوشته است که برای انتخاب نام این مرورگر مشهور و محبوب رای گیری های زیادی انجام شده است اما در نهایت نام کروم برای آن پیشنهاد شد و دلیل اول این پیشنهاد این نام نیز علاقه یکی از طراحان ارشد این مرورگر به خودروهای تندرو است. به تدریج استفاده از این نام برای مرورگر گوگل رواج پیدا کرد زیرا طراحان آن به این نام عادت کردند و این نام را با سرعت بالای مرورگر مرتبط می دانستند.

امیر محمد نصیری بازدید : 276 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

چرا حروف روی کیبورد به صورت الفبایی چیده نشدن ؟

بعضی چیزها اینقدر دیگه وارد زندگی ما شدن که ما دیگه به عجیب و غریب بودنشون عادت کردیم، در حالی که به این سادگی هم که ما فکر میکنیم نیست. مثلا به کپی و پست کردن فکر کنید، تو زندگی واقعی اصلا امکان اینکه مثلا موبایلتون رو هم تو کیفتون کپی کنید، هم تو جیبتون و هم رو میز کامپیوترتون امکان نداره و حتی شاید خنده دار به نظر بیاد ولی ببینید کپی، پست کردن چقدر واسه ما کاربرد داره در حالی که ما اونو یه عمل ساده میدونیم!یکی دیگه از چیزهایی که بهش عادت کردیم بدون اینکه بدونیم چرا اینجوریه، ساختار چیده شدنه حروف روی کیبورده. تا حالا فکر کردین که چرا حروف روی دکمه های کیبورد به صورت الفباییشون نیستن و به قولی به صورت QWERTY هستن ؟

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب رجوع کنید

منبع  http://podman52.blogfa.com/category/6

 

امیر محمد نصیری بازدید : 383 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)


معمولاً غالب افراد برای جستجو از گوگل استفاده می کنند.
امّا شاید بعضی وقت ها براتون اتفاق افتاده باشه که نتونین سایت گوگل رو باز کنین یا حتی بعضی وقتا هم دیدیم که فیلتره!
توی این وضعیت چی کار می کنین؟
احتمالاً به سایت های دیگه ی جستجو مثل یاهو، msn، bing و یا... مراجعه می کنین.
امّا حالا میخوام چند تا موتورجستجو گر ایرانی بهتون معرفی کنم.
البتّه همون طور که احتمالاً میدونین اینا به پای گوگل و... نمی رسند امّا من پس از بررسی از بین 43 موتور جستجوی معرفی شده توسط سایت پیوندها (که البتّه بعضی از اینها اصلاً موتور جستجو نبودن ولی توی لیست موتورجستجوهای پیوندها بودن) بهترین هاشون رو از نظر یافته های مرتبط با موضوع، سرعت و... انتخاب کردم.
تعداد انتخاب شده های من 4تا موتورجستجو هست؛ که عبارتند از لیست زیر (توی لیست زیر، ترتیب بر اساس حروف الفبا  و هیچ ربطی به برتریشون نسبت به هم نداره):

١) موتور جستجوگر            ارسالگر                              |            http://ersalgar.ir

٢) موتور جستجوگر            پارسی جو                  |            http://parsijoo.ir

٣) موتور جستجوگر                  پارسیک                       |            http://parseek.com

٤) موتور جستجوگر                  گیگل                                    |            http://gigle.ir

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـ   در ضمن، بعضی از سایت هایی که معرفی کردم، علاوه بر جستجو، امکانات دیگری مثل آخرین اخبار، آب و هوا، آپلود سنتر و... نیز دارند که با آنها آشنا خواهید شد

منبع :http://podman52.blogfa.com/

امیر محمد نصیری بازدید : 158 سه شنبه 09 دی 1393 نظرات (0)

منتطر ویندوز 9 نباشید مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد

 

 

 

منوی استارت جدید در ویندوز ۱۰:

مایکروسافت بعد از بازخورد منفی از حذف منوی استارت در ویندوز ۸، تصمیم به انتشار به‌روزرسانی جدیدی بانام ۸.۱ کرد که در آن دکمه‌ی استارت به‌جای خود بازگشت. ولی اکنون به نظر می‌رسد در ویندوز ۱۰ منوی استارت شاهد تغییراتی از قبیل باز شدن منو به‌صورت سنتی باقابلیت پین کردن نرم‌افزارهایی مختلف حتی نرم‌افزارهایی که برای نسخه‌ی دسکتاپ طراحی نشده‌اند اشاره کرد.

 

همه‌چیز در قالب پنجره:

به نظر می‌رسد مایکروسافت در نسخه‌ی آتی ویندوز امکان اجرای نرم‌افزارهایی که با رابط کاربری لمسی سازگار هستند را نیز به محیط دسکتاپ بیاورد. در کنار این ویژگی اضافه شدن یا به‌نوعی بازگشت

دکمه‌های بستن و کوچک کردن در گوشه‌ی پنجره‌های نرم‌افزارها می‌توان اشاره کرد.

 
download دانلود نسخه پیش نمایش ویندوز 10   Windows 10 Technical Preview دانلود نسخه ۳۲ بیتی به صورت پارت های ۱گیگابایتی:

دانلود پارت ۱ : Direct Link

دانلود پارت ۲ : Direct Link

دانلود پارت ۳ : Direct Link

 
download دانلود نسخه پیش نمایش ویندوز 10   Windows 10 Technical Previewدانلود نسخه ۶۴ بیتی به صورت پارت های ۱گیگابایتی:

دانلود پارت ۱ : Direct Link

دانلود پارت ۲ : Direct Link

دانلود پارت ۳ : Direct Link

دانلود پارت ۴ : Direct Link

 

———————————————————————–

 

download دانلود نسخه پیش نمایش ویندوز 10   Windows 10 Technical Previewدانود مراسم معرفی ویندوز ۱۰ :    HD 720p   |   HD 480p
 

امیر محمد نصیری بازدید : 242 دوشنبه 08 دی 1393 نظرات (0)


ایده های خلاقانه یک مادر برزیلی در خوراکی و غذا

غذا تنها به مفهوم خوردن و رفع نیازهای پروتئینی و ویتامینی بدن نیست. به عقیده یژاپنی ها

خلاقیت در تزئین و چیدمان هر وعده غذایی هنری است که نباید نادیده گرفته شود.

خصوصا برای بچه ها که موجب می شود ذائقه ی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. این عقیده

در ذهن نیوآ سالگادو که یک مادر برزیلی است باعث شده تا چنین خوراکی های جالب خلق شود 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

امیر محمد نصیری بازدید : 258 جمعه 05 دی 1393 نظرات (0)

قبل از اینکه این سمبل به عنوان یک کلمه استاندارد روی کیبوردها قرار بگیرد در دهه 1880 زبان شناسان استدلال های مختلفی را در مورد این سمبل داشتند و برخی بر این باور بودند که این علامت مربوط به قرن های ششم و هفتم است

 

اتساین

سایت بانک نوشت: حرف کوچک انگلیسی "a" با دایره ای که به دور آن کشیده شده است در تمامی آدرس های ایمیل وجود دارند و اغلب به نام "at sign" خوانده میشود. داستان های مختلفی در مورد تاریخچه این سمبل وجود دارد. اما جالب است بدانید که این سمبل در زبان انگلیسی به نام "at sign" خوانده می شود.

این علامت در زبان های مختلف دارای کلمات و تلفظی متفاوت است مثلا در زبان های

• آلمانی at-zeichen

• ژاپنی atto maak

• اسپانیایی و پرتقالی arroba

• فرانسوی aro base

• ایتالیایی chiocciola

• سوئدی Kanelbulle

• چک zaninac

نامیده می شود.

در سال 1972 ری تاملینسون اولین پیام الکترونیکی خود را که امروزه به عنوان ایمیل میشناسیم با استفاده از دستگاه تله تایپ فرستاده است و از سمبل @ برای مشخص کردن موقعیت و جایگاه دریافت کننده ایمیل استفاده نموده است. تاملینسون دریافته که باید یک سمبلی را که در نام هی یک از افراد مختلف وجود نداشته باشد برای ارسال پیام خود استفاده کند بنابراین او از عبارت "at sign" استفاده نموده است که ظاهرا نام شخص خاصی نبوده است.

قبل از اینکه این سمبل به عنوان یک کلمه استاندارد روی کیبوردها قرار بگیرد در دهه 1880 زبان شناسان استدلال های مختلفی را در مورد این سمبل داشتند و برخی بر این باور بودند که این علامت مربوط به قرن های ششم و هفتم است.

در برخی از منابع ذکر شده که این علامت مربوط به قرون وسطی است زمانی که هنوز چاپخانه ها وجود نداشتند و حروف یک کلمه به سختی رونوشت میشدند بنابراین کلمه "at" با اینکه کلمه ی کوچکی هم بوده تبدیل به یک حرف a شده است تا رونویسی آن راحت تر باشد و حرف "t" به شکل دایره وار به دور حرف "a" قرار گرفته است.

دیگر زبان شناسان معتقدند که اولین بار این سمبل در قرن 8 برای تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته اس که قیمت هر کالایی را با این سمبل نشان میدادند.

داستان دیگری که در مورد سمبل @ وجود دارد این است که این سمبل از کلمه amphora گرفته شده است در قدیم این کلمه واحد اندازه گیری ترشی جات در اروپا بوده است و خیلی از افراد برای اندازه گیری از این علامت برای نشان دادن میزان استفاده می کردند.

 

 


منبع : تابناک

امیر محمد نصیری بازدید : 253 جمعه 05 دی 1393 نظرات (0)

امروزه ابزارهای هوشمندی ساخته شده که ما را در برنامه‌ریزی و انجام راحت‌تر کارها یاری می‌دهد.

مثلا تصور کنید می‌خواهید در ساعاتی که خارج از منزل هستید، دستور انجام کاری را به یکی از وسایل خانه بدهید! با دستگاه‌های هوشمند این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.
یکی از جدیدترین فناوری‌ها در ماشین لباسشویی جدید سامسونگ به نام کریستال بلو (Crystal Blue) به‌کار گرفته شده که قابلیت شستشوی هوشمند و کنترل از طریق وای فای را دارد.
با این امکان جدید به راحتی می‌توان از خارج از منزل و با تلفن همراه، دستور آغاز شستشو را داد و بر تمام مراحل شستشو نظارت کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این محصول، برنامه شستشوی هوشمند یا Auto Optimal Wash است.
با فعال شدن برنامه «بهترین شستشوی اتوماتیک»، ابتدا چهار حسگر، اطلاعات مربوط به البسه موجود در ماشین، شامل اندازه، میزان چرک و آلودگی، مقدار آب و مواد پاک‌کننده لازم را ارزیابی می‌کند.
سپس بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، مناسب‌ترین برنامه شستشو شامل دما، میزان آب، زمان، تعداد آبکشی و سرعت گردش به طور خودکار تعیین می‌شود.
همچنین مخزن شوینده Auto Dispenser ، به طور خودکار و به مقدار لازم، مواد پاک‌کننده و نرم‌کننده را در فرایند شستشو وارد می‌سازد و دیگر نیازی به پر کردن مخزن مواد شوینده برای هربار شستشو نیست.   صفحه تمام لمسی، رنگی و پنج اینچی این ماشین لباسشویی هوشمند از دیگر جذابیت‌های کریستال بلوست.
برنامه‌های کاربردی مختلفی روی آن نصب شده که کار با آن را آسان‌تر می‌کند.
موتور دیجیتال اینورتر این دستگاه با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، صدای کمی را تولید می‌کند.
ضمن این که فناوری Eco bubble به حل مواد پاک کننده و ایجاد کف غلیظی که با سرعت بیشتر در پارچه نفوذ کند، کمک کرده و به خاطر نیاز کم‌تر به آب گرم، انرژی کمتری را در هر شستشو مصرف می‌کند. درب آبی رنگ عریض و شفاف این ماشین‌لباسشویی که تا 170 درجه باز می‌شود بازتاب نور را با طیف چشم‌نوازی از رنگ‌ها ارائه می‌دهد در حالی که کار با آن هنگام داخل و خارج کردن لباس‌ها و پتو نیز آسان‌تر شده است.
 
منبع:تازه های فناوری

تعداد صفحات : 39

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از مدیریت و مطالب جدید سایت رضایت دارید؟
    ویدئوی ما در آپارات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 764
  • کل نظرات : 180
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 969
  • بازدید ماه : 3,539
  • بازدید سال : 21,266
  • بازدید کلی : 356,436
  • کدهای اختصاصی

    اسلایدشو

    نمونه سوال هشتم